12 de maig, dia internacional de la infermeria

Foto

A mitjans del 2019, la 72ª Assemblea Mundial de la Salut i la OMS, declaraven el 2020 com l’any Internacional de la Infermera i la Matrona, en honor al segon centenari del naixement de la Florence Nightingale, amb la intenció de posar de manifest els enormes sacrificis i contribucions d’aquestes professions vitals, i garantir abordar la mancança d’aquestes.

Ningú pensava que seria un microorganisme qui posaria en evidència, el que les i els Professionals d’Infermeria venim denunciant des de fa molt temps, la mancança de recursos personals i la precarietat contractual en els sectors de la Sanitat i la Recerca. Aquestes deficiències posen en perill la vida de la població, com ha quedat palès durant aquesta devastadora pandèmia, que de moment ha deixat, gairebé, 7 milions de defuncions enregistrades a causa de la COVID-19 i, segons algunes investigacions, poden ser el doble, ja que en alguns països, amb menys recursos, el comptatge de defuncions per la COVID-19 no és exacte.

Les i els Professionals d’Infermeria, hem estat, seguim estant i estarem, al capdavant de les cures en aquesta pandèmia, donant-ho tot i més. Hem doblat torns, sacrificat la nostra vida personal i familiar, perquè no teníem temps per estar amb les nostres famílies i, alhora protegir-les. Hem treballat posant en risc la nostra salut, que algú ha perdut, fins i tot la vida, degut a la mancança d’EPIs, que quan va caldre ens els vàrem inventar amb el que teníem a l’abast, per poder protegir-nos i protegir les persones de les que havíem de tenir cura. No hem defallit en la nostra tasca, que fem perquè la sentim ben endins, en el nostre ADN que és més potent que el del SARS-CoV-2, i durant aquesta pandèmia ho hem demostrat amb escreix.

No defallirem i seguirem demanant millors condicions laborals i suficients recursos personals, per garantir unes dotacions correctes de Professionals d’Infermeria, per desenvolupar la nostra tasca en les millors condicions i protegir la salut de la població, com es mereixen les persones de les que tenim cura.

Nosaltres hem fet, seguim i seguirem fent, la nostra feina. ARA TOCA a les institucions governamentals fer la seva, estar al capdavant d’aquesta crisi i reconèixer el nostre esforç posant remei a les reivindicacions històriques de les i els Professionals d’Infermeria.


Feliç dia Infermeres i Infermers !!
Podeu veure també a la nostra web al següent enllaç:

https://web.ccoo.cat/sanitat/noticia/236470/12-de-maig-dia-internacional-de-la-infermeria

Arxivat a Uncategorized. Etiquetes: , , . Comentaris tancats a 12 de maig, dia internacional de la infermeria
A %d bloguers els agrada això: